U kunt ons eenvoudig bereiken

Wij helpen u graag

img-banner

FAQ

Hieronder ziet u een overzicht van de meest gestelde vragen omtrent Hanzevast. Staat uw vraag er niet tussen? Laat het ons hier weten!

  1. Bereikbaarheid omtrent Coronavirus

    De impact van het Coronavirus is aanmerkelijk, niet alleen op ons persoonlijke leven maar ook zakelijk. Dientengevolge heeft ook Hanzevast maatregelen genomen ter bescherming van de gezondheid van onze medewerkers en van u, onze medeburgers, maar ook om er zeker van te zijn dat de kwaliteit van onze dienstverlening aan u gegarandeerd blijft.


    Gevolge de richtlijnen en aanbevelingen van het  RIVM, de overheid alsmede lokale autoriteiten nemen wij dan ook de volgende maatreglen:
    - Medewerkers werken wanneer mogelijk vanuit huis;
    - Medewerkers zijn telefonisch en per mail bereikbaar op de bekende nummers en adressen;
    - Vanwege de wellicht langere telefonische wachttijden, is de voorkeur om uw vragen per mail aan ons te richten;
    - Het kantoor is gesloten tot 6 april 2020. Mochten de omstandigheden zich wijzigen dan zullen ook wij ons daaraan aanpassen.
    - Wij voeren een ontmoedigingsbeleid wat betreft fysieke contacten, zowel buiten als op ons kantoor.


    Om in onze vaktermen te blijven: "Wij varen niet blind maar het zicht is beperkt. De koers echter is gezet.".Wij zijn hier om u van dienst te zijn en wij vertrouwen erop dat de maatregelen die wij genomen hebben, hebben moeten nemen en zullen deze dan ook waarborgen.

  1. Waar kan ik de Invulinstructies raaplegen?

    Wij verschaffen de invulinstructies uitsluitend via de portal en niet per mail of per post. U kunt de invulinstructie vinden via ‘Mijn Hanzevast’. Op het moment dat u bent ingelogd moet u rechts bovenin klikken op ‘Mijn Hanzevast’. Er verschijnt dan een keuzemenu, waarna u kunt klikken op de tweede optie ‘Investeringen’. Hier kunt u uw investeringen raadplegen. Wanneer u op het oranje woord van uw investering klikt of op de pijl achteraan de regel, opent de pagina waar alle documenten staan. De rondschrijvens staan onder tabblad ‘Rondschrijvens’. Het prospectus en notulen van jaarvergaderingen staat onder ‘Documenten’. De kwartaal- en jaar-cijfers staan onder ‘Financieel’. De Invulinstructies staan onder het tabblad ‘Invulinstructies’.

    NB: U kunt niet op de agenda klikken, dit is puur een informatie voorziening en geen link naar de documenten. Wij werken er wel aan om een link op de 'Mijn overzicht' pagina te krijgen.

    Mocht u tegen het probleem aanlopen dat er op uw overzicht een investering van € 0,- genoteerd staat, stuur dan uitsluitend een mail naar participanten@hanzevast.nl.

  1. Problemen met inloggen

    Wanneer u problemen ervaart met het inloggen op uw 'Mijn Hanzevast' account, adviseren wij u om op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Daar verlangen wij vervolgens van u, uw mailadres op te geven. Denk erom dat u het mailadres op de juiste manier noteert (ook spaties aan de voor en/of achterkant weglaten). U ontvangt vervolgens automatisch een mail in uw inbox. In die mail ontvangt u het verzoek een nieuw wachtwoord aan te maken.

    NB: Mocht u (ondanks juiste notering) de melding krijgen dat uw mailadres onbekend is, stuur dan uitsluitend een mail naar participanten@hanzevast.nl.

  1. Kan ik een zakelijk account aanmaken?

    U kunt vanzelfsprekend een zakelijk account aanvragen via Mijn Hanzevast. U hoeft enkel het type account te selecteren bij aanvang van het registratieproces, of klik hier.

  1. In welke fondsen kan ik beleggen bij Hanzevast?

    U kunt de huidige fondsen bekijken via deze link of de link met de tekst 'aanbod' aan de bovenkant van de website. Indien u beschikt over een account kunt u eenvoudig online beleggen.

  1. Wat kenmerkt de investeringsfondsen van Hanzevast?

    Hanzevast is een aanbieder van hoogrenderende en fiscaal geoptimaliseerde beleggingsfondsen in vastgoed en scheepvaart. Hanzevast biedt haar meest particuliere investeerders toegang tot de professionele beleggingsmarkt die normaal alleen institutionele beleggers is voorbehouden.

    Beleggen bij Hanzevast gaat via niet-beursgenoteerde investeringsfondsen. Elk fonds heeft een eigen beleggingsbeleid en wordt gestructureerd in een separate juridische entiteiten. Een investeringsfonds haalt geld op door de uitgifte van participaties. Door deze participaties te kopen, wordt u mede-eigenaar van het fonds. U investeert dus in het eigen vermogen.

  1. In welke sectoren is Hanzevast actief?

    Hanzevast is een aanbieder van hoogrenderende en fiscaal geoptimaliseerde beleggingsfondsen en biedt u de mogelijkheid te beleggen in vastgoed, scheepvaart en private equity.

  1. Hoe werkt beleggen bij Hanzevast?

    Beleggen via Hanzevast gaat eenvoudig en volledig online. Het investeringsproces bestaat in principe uit 3 stappen:

    1. U investeert

    U kunt al deelnemen vanaf €1.000,-. Uiteraard ontvangt u van ons uitgebreide informatie over de belegging en het risicoprofiel.

    2. Wij beheren

    Onze eigen beheersorganisaties beheren de beleggingen met een beleid gericht op het genereren van meerwaarde voor beleggers en zakenpartners.

    3. U ontvangt rendement

    Het rendement van de belegging komt voort uit de exploitatie en uiteindelijke verkoop van de objecten. Dit rendement keren wij elk kwartaal aan u uit.

  1. Wanneer wordt mijn rendement uitgekeerd?

    Indien het fondsresultaat het toelaat ontvangt uw rendement elk kwartaal. Dit betekent: een regelmatige inkomstenstroom die doorgaans meebeweegt met de inflatie.

  1. Staat Hanzevast onder toezicht?

    Hanzevast Capital N.V. heeft een AIFMD vergunning op grond van art 2.65 van de Wft en staat onder permanent toezicht van de AFM (Autoriteit Financiële Markten) en DNB (De Nederlandse Bank). Hanzevast capital

    N.V. is opgenomen in het register van de AFM onder nummer 15000004 (www.afm.nl). Jaap Wolters en Jos Westra zijn de door de AFM goedgekeurde dagelijks beleidsbepalers van Hanzevast Capital N.V.

  1. Wat zijn de risico’s van beleggen bij Hanzevast?

    Beleggen gaat altijd gepaard met risico’s. Elk fonds heeft een eigen risicoprofiel. Dit risicoprofiel kunt u terugvinden in de fondsinformatie. We raden u te allen tijde aan het prospectus van het fonds en de essentiële beleggersinformatie zorgvuldig te lezen. Deze documenten zijn per fonds te vinden op de website. Een investeringsfonds met een hoog risicoprofiel streeft doorgaans ook naar een hoger rendement. Een risicoprofiel van de laagste categorie betekent echter niet dat een fonds risicovrij is.

  1. Hoe lang is Hanzevast inmiddels actief?

    Hanzevast heeft meer dan 20 jaar ervaring met het plaatsen van investeringsfondsen, het aankopen en verhuren van vastgoed en het managen van schepen. Sinds haar oprichting in 1995 heeft Hanzevast aankoop én beheer verzorgd voor €3,4 miljard aan vastgoedfondsen. In 31 Scheepsfondsen is ca. €600 miljoen geïnvesteerd. 

  1. Waar is Hanzevast gevestigd?

    Hanzevast is gevestigd aan de Verlengde Hereweg 174, 9722 AM te Groningen.

  1. Bij wie kan ik terecht voor voor overige vragen omtrent Hanzevast?

    Wij zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.30 uur - 17.00 uur.

    Bent u nog geen klant? Dan kunt u ons bereiken door te bellen naar +085 130 02 20 of te mailen naar support@hanzevast.nl

    Bent u al wel klant? Bel dan naar +085 130 02 30 of stuur een e-mail naar support@hanzevast.nl

    Indien u een zakenrelatie bent kunt u bellen met +085 130 02 00 of een persoonlijke mail sturen naar een van onze medewerkers. Deze e-mailadressen kunt u hier vinden.

  1. Waar is de fondsrapportage te vinden op de website?

    U kunt de de fondsrapportages vinden via Mijn Hanzevast onder 'investeringen'. U dient hiervoor in te loggen op de website en de knop rechtsboven met de tekst 'Mijn Hanzevast' aan te klikken. 

    In het menu dat verschijnt selecteert u het specifieke fonds, waarop er een pagina wordt geopend waar u de maandrapportages van het desbetreffende fonds, alsmede uw deelnameformulieren kunt downloaden en bekijken.

  1. Hoe maak ik een account aan bij Hanzevast en hoe lang duurt dat?

    U kunt hier een nieuw account aanvragen via Mijn Hanzevast. Tijdens het registratieproces dient u een identiteitsbewijs en een afschrift van de door u gekozen rekening bij de hand te hebben ter verificatie. Deze verificatie verloopt geheel digitaal, dus een foto van de voor- en achterkant van uw identiteitsbewijs alsmede een foto van een rekeningafschrift volstaat.

    Wij beoordelen uw aanvraag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen. Als uw aanvraag wordt goedgekeurd kunt u direct investeren.

  1. Ik ben al klant bij Hanzevast. Dien ik een nieuw account aan te maken?

    Alle gegevens worden overgezet naar de nieuwe website. Dit houdt in dat uw gegevens, alsmede uw geplaatste investeringen volledig worden overgeheveld naar de nieuwe website. Wij garanderen u dat dit voor u probleemloos zal verlopen.

    Alle bestaande klanten van Hanzevast dienen enkel zijn of haar gegevens te controleren en indien gewenst aan te passen. U ontvangt vanzelfsprekend per e-mail bericht wanneer dit voor u van toepassing is.