Hanzevast Shipping

Uw partner in scheepvaart sinds 2001: Kwaliteit, wereldwijd

img-banner

Onze vloot

Namens de beleggers in onze scheepsfondsen managen wij een vloot van 5 schepen. Onze kernactiviteiten bestaan uit het voeren van het commerciële- en/of operationele management. Hieronder vindt u een overzicht van onze vloot.

  1. Beschrijving & Specificaties


    De Hanze Göteborg is een zogenaamde handysize bulkcarrier met een draagvermogen van 35.000 DWT en wordt voornamelijk ingezet voor het transport van droge bulkgoederen. 




    Het schip

    De Hanze Göteborg wordt geklasseerd bij het bureau DNV (Det norske Veritas) als +1A1 bulkcarrier. Het dubbelwandige schip beschikt dankzij het geavanceerde ontwerp over een grote transportcapaciteit van 35.000 DWT. Vijf separate laadruimen maken het mogelijk diverse ladingsoorten gelijktijdig te vervoeren. De vier kranen hebben elk een hefvermogen van 30 ton. Verder is het schip uitgerust met een PSPC-notatie voor de ballasttanks, een verfkwaliteitssysteem dat eisen stelt aan de voorbewerking van het staal en de applicatie van de verf, waardoor de eerste vijftien jaar de tanks nagenoeg onderhoudsvrij zullen zijn. Het schip is ICE-1C geclassificeerd, hetgeen betekent dat het mogelijk is om de noordelijke delen van de Baltische zee te bevaren. Deze flexibiliteit maakt het schip breed inzetbaar.


    Duurzaamheid

    Het schip onderscheidt zich door zijn ontwerp. Bij het ontwerp van het schip is veel aandacht besteed aan milieu, veiligheid en duurzaamheid. Het schip wordt dubbelwandig uitgevoerd om de kans op milieuschade bij een aanvaring te beperken. De ruimte in de dubbele huid wordt gebruikt als ballasttank en voorzien van een verfsysteem dat langjarige corrosie tegengaat. Door extra aandacht te besteden aan de applicatie en de kwaliteit van de verf is over langere tijd minder onderhoud noodzakelijk en wordt het milieu minder belast. Het schip wordt opgeleverd met een groen paspoort. Tijdens de bouw van het schip worden alle materialen die gebruikt zijn vastgelegd met vermelding van de hoeveelheid en samenstelling. Tijdens de exploitatie worden mogelijke wijzigingen bijgehouden. Dit biedt de mogelijkheid om aan het eind van de economische levensduur van het schip op een verantwoorde manier te slopen.

  1. Beschrijving & Specificaties


    De Hanze Gdansk is een zogenaamde handysize bulkcarrier met een draagvermogen van 35.000 DWT en wordt voornamelijk ingezet voor het transport van droge bulkgoederen.




    Het schip

    Het dubbelwandige schip beschikt dankzij het geavanceerde ontwerp over een grote transportcapaciteit van 35.000 DWT. Vijf separate laadruimen maken het mogelijk diverse ladingsoorten gelijktijdig te vervoeren. De vier kranen hebben elk een hefvermogen van 30 ton. Verder is het schip uitgerust met een PSPC-notatie voor de ballasttanks, een verfkwaliteitssysteem dat eisen stelt aan de voorbewerking van het staal en de applicatie van de verf, waardoor de eerste vijftien jaar de tanks nagenoeg onderhoudsvrij zullen zijn. Het schip is ICE-1C geclassificeerd, hetgeen betekent dat het mogelijk is om de noordelijke delen van de Baltische zee te bevaren. Deze flexibiliteit maakt het schip breed inzetbaar.


    Duurzaamheid

    Het schip onderscheidt zich door zijn ontwerp. Bij het ontwerp van het schip is veel aandacht besteed aan milieu, veiligheid en duurzaamheid. Het schip wordt dubbelwandig uitgevoerd om de kans op milieuschade bij een aanvaring te beperken. De ruimte in de dubbele huid wordt gebruikt als ballasttank en voorzien van een verfsysteem dat langjarige corrosie tegengaat. Door extra aandacht te besteden aan de applicatie en de kwaliteit van de verf is over langere tijd minder onderhoud noodzakelijk en wordt het milieu minder belast. Het schip wordt opgeleverd met een groen paspoort. Tijdens de bouw van het schip worden alle materialen die gebruikt zijn vastgelegd met vermelding van de hoeveelheid en samenstelling. Tijdens de exploitatie worden mogelijke wijzigingen bijgehouden. Dit biedt de mogelijkheid om aan het eind van de economische levensduur van het schip op een verantwoorde manier te slopen.

  1. Beschrijving & Specificaties


    De Hanze Gendt is een zogenaamde handysize bulkcarrier met een draagvermogen van 35.000 DWT en wordt voornamelijk ingezet voor het transport van droge bulkgoederen. 




    Het schip

    Het dubbelwandige schip beschikt dankzij het geavanceerde ontwerp over een grote transportcapaciteit van 35.000 DWT. Vijf separate laadruimen maken het mogelijk diverse ladingsoorten gelijktijdig te vervoeren. De vier kranen hebben elk een hefvermogen van 30 ton. Verder is het schip uitgerust met een PSPC-notatie voor de ballasttanks, een verfkwaliteitssysteem dat eisen stelt aan de voorbewerking van het staal en de applicatie van de verf, waardoor de eerste vijftien jaar de tanks nagenoeg onderhoudsvrij zullen zijn. Het schip is ICE-1C geclassificeerd, hetgeen betekent dat het mogelijk is om de noordelijke delen van de Baltische zee te bevaren. Deze flexibiliteit maakt het schip breed inzetbaar.


    Duurzaamheid

    Het schip onderscheidt zich door zijn ontwerp. Bij het ontwerp van het schip is veel aandacht besteed aan milieu, veiligheid en duurzaamheid. Het schip wordt dubbelwandig uitgevoerd om de kans op milieuschade bij een aanvaring te beperken. De ruimte in de dubbele huid wordt gebruikt als ballasttank en voorzien van een verfsysteem dat langjarige corrosie tegengaat. Door extra aandacht te besteden aan de applicatie en de kwaliteit van de verf is over langere tijd minder onderhoud noodzakelijk en wordt het milieu minder belast. Het schip wordt opgeleverd met een groen paspoort. Tijdens de bouw van het schip worden alle materialen die gebruikt zijn vastgelegd met vermelding van de hoeveelheid en samenstelling. Tijdens de exploitatie worden mogelijke wijzigingen bijgehouden. Dit biedt de mogelijkheid om aan het eind van de economische levensduur van het schip op een verantwoorde manier te slopen.

  1. Beschrijving & Specificaties


    De Hanze Genua is een zogenaamde handysize bulkcarrier met een draagvermogen van 35.000 DWT en wordt voornamelijk ingezet voor het transport van droge bulkgoederen.




    Het schip

    Het dubbelwandige schip beschikt dankzij het geavanceerde ontwerp over een grote transportcapaciteit van 35.000 DWT. Vijf separate laadruimen maken het mogelijk diverse ladingsoorten gelijktijdig te vervoeren. De vier kranen hebben elk een hefvermogen van 30 ton. Verder is het schip uitgerust met een PSPC-notatie voor de ballasttanks, een verfkwaliteitssysteem dat eisen stelt aan de voorbewerking van het staal en de applicatie van de verf, waardoor de eerste vijftien jaar de tanks nagenoeg onderhoudsvrij zullen zijn. Het schip is ICE-1C geclassificeerd, hetgeen betekent dat het mogelijk is om de noordelijke delen van de Baltische zee te bevaren. Deze flexibiliteit maakt het schip breed inzetbaar.


    Duurzaamheid

    Het schip onderscheidt zich door zijn ontwerp. Bij het ontwerp van het schip is veel aandacht besteed aan milieu, veiligheid en duurzaamheid. Het schip wordt dubbelwandig uitgevoerd om de kans op milieuschade bij een aanvaring te beperken. De ruimte in de dubbele huid wordt gebruikt als ballasttank en voorzien van een verfsysteem dat langjarige corrosie tegengaat. Door extra aandacht te besteden aan de applicatie en de kwaliteit van de verf is over langere tijd minder onderhoud noodzakelijk en wordt het milieu minder belast. Het schip wordt opgeleverd met een groen paspoort. Tijdens de bouw van het schip worden alle materialen die gebruikt zijn vastgelegd met vermelding van de hoeveelheid en samenstelling. Tijdens de exploitatie worden mogelijke wijzigingen bijgehouden. Dit biedt de mogelijkheid om aan het eind van de economische levensduur van het schip op een verantwoorde manier te slopen.

  1. Beschrijving & Specificaties


    De Pathfinder is een offshore support vessel. Dit type schip wordt ingezet voor werkzaamheden voor de offshore-industrie, zoals geotechnisch onderzoek van de zeebodem en inspectie, reparatie en onderhoud van pijpleidingen en kabels op de zeebodem.


    Het schip

    De Pathfinder wordt geklasseerd bij Lloyd’s Register of Shipping in Londen met de volgende notatie: LRS +100A1, +LMC, +DP(AA) en gaat varen onder Nederlandse vlag. Met een lengte van 61,9 m, een breedte van 12,8 m en een diepgang van 4,6 m is het schip in staat om naast het onderhoud aan grote boorplatforms ook de relatief kleine installaties in de Noordzee te bedienen. Het schip biedt accommodatie aan maximaal 40 opvarenden.


    Apparatuur

    De Pathfinder is uitgerust met moderne apparatuur om tegemoet te komen aan de eisen die de offshore-industrie aan dit type schip stelt:


    Remote Operated Vehicle (ROV)

    Een ROV is een op afstand bestuurbare onbemande robot die wordt ingezet voor constructie-, inspectie- en onderhoudswerkzaamheden. ROV’s zijn uitgerust met meet- en manipulatieinstrumenten en kunnen ook in  samenwerking met duikers worden ingezet. Een umbilical (de ‘navelstreng’ die de ROV met het Schip verbindt) voorziet in de aandrijving, besturing en videoen datacommunicatie.


    Remote Operated Towed Vehicle (ROTV)
    ROTV’s worden niet alleen voor inspectiedoeleinden ingezet maar ook om geofysische data te verzamelen van de zeebodem. Deze data zijn noodzakelijk om kabels en pijpleidingen optimaal te positioneren. De ROTV is voorzien van een sidescan sonar, een magnetometer en een subbottomprofiler, waarmee bijvoorbeeld de staat en de  ligging van een pijpleiding in kaart kan worden gebracht. Een magnetometer is in staat om een leiding die onder  het zand ligt op te sporen en te volgen. De subbottomprofiler brengt de bodem rond een leiding in kaart en laat mogelijke grondverschuivingen zien. Met een echolood kan de afstand tot de bodem en de leiding worden  gecontroleerd.

    Moon pool
    Een moon pool is een opening in het dek van het schip, waardoor onderzoekers de mogelijkheid hebben om door  deze opening onderzoeksapparatuur te water te laten. Zelfs als de weersomstandigheden waarin het schip zich bevindt slecht zijn, binnen de moon pool blijft het zee-oppervlak stabiel.

    Dynamic Positioning System
    Het Schip wordt uitgerust met meerdere Dynamic Positioning Systems, waaronder twee DGPS (Differential Global Positioning System) systemen, een hydroaccoustisch systeem, drie gyrokompassen, een laserscansysteem en  twee windsensoren. Hiermee wordt het Schip zeer nauwkeurig op de exacte locatie gehouden.

Contact