Sustainability
Donec vel efficitur lectus. Aliquam pharetra lacus in diam hendrerit pellentesque. Praesent non purus at odio faucibus pulvinar ut eget ante. Phasellus quis suscipit eros, a ornare nibh. Nulla efficitur justo in arcu suscipit, eget semper odio eleifend. Nam quis lobortis ex. Mauris non ante sit amet magna sodales pellentesque.
Phasellus eget dapibus magna. Donec suscipit mi sed tempus ornare. Fusce egestas tortor lorem, ac vestibulum est feugiat eget. Vestibulum in tortor venenatis, consectetur tellus sed, varius lectus.
Het schip wordt dubbelwandig uitgevoerd om de kans op milieuschade bij een aanvaring te beperken. De ruimte in de dubbele huid wordt gebruikt als ballasttank. Het schip en voorzien van een verfsysteem dat langjarige corrosie tegengaat. Door extra aandacht te besteden aan de applicatie en de kwaliteit van de verf is over langere tijd minder onderhoud noodzakelijk en wordt het milieu minder belast. Tijdens de bouw van het schip worden alle materialen die gebruikt zijn vastgelegd met vermelding van de hoeveelheid en samenstelling. Tijdens de exploitatie worden mogelijke wijzigingen bijgehouden, dit biedt de mogelijkheid om aan het eind van de economische levensduur het schip op een verantwoorde manier te slopen.
De schepen varen op ultra laag zwavel brandstof ( ultra low sulphur ).
De Hanze Genua en Hanze Gdansk zijn voorzien van een door klasse ( DNV ) gecertificeerd Ballastwater behandeling systeem welke de organismes , zoals ingenomen met het ballastwater, dood voordat het schip ont-ballast wordt in een daaropvolgende haven . Dit verhindert de verplaatsing van levende organismes tussen havens/regio's en zelfs continenten en verhindert daarmee dat voornoemde organismes van negatieve invloed zijn op het onderwater leven elders. . De Hanze Gent en Götenburg krijgen eenzelfde systeem respectievelijk in 2022 en 2023.
Hanzevast Shipping publiceert, op kwartaal basis de impact van haar schepen op het milieu door middel van een gespecificeerde milieu impact rapportage. Ook wordt een vergelijking gemaakt met het vervoer per vrachtwagen en vliegtuig. Hieruit blijkt dat het vervoer van grote hoeveelheden goederen per schip, per KG/NM, aanmerkelijk beter voor het milieu is dan andere middelen van vervoer.